יום שני, 23 ביולי 2007

שלט הולך לאיבוד






תמונות קשות, לא כן?
ממש סיוט קופירייטרי. ואלה תמונות אמיתיות. מפחיד!

בעקבות חוק חדש, סאו פאולו שבברזיל תהיה מעתה נקיה משלטי חוצות ובילבורדז. כן, כן, אין יותר שלטי פרסום.
הם פשוט מקלקלים את החזות של העיר הענקית הזו, כך לפחות חושב ראש העיר.
סיוטו של כל פרסומאי, או אולי מקור לחדשנות ולמציאת פתרונות יצירתיים יותר?
לא ידוע, אבל בינתיים העיר נראית כמו עיירת פועלים-רפאים נידחת, למרות הגודל שלה. הכל פתאום אפור יותר, שקט יותר, למרות הפקקים. והשלטים הערומים והיתומים נראים כמו אורבני. אז נכון שבהדרגה העמודים יוסרו ויוצנעו, אבל עדיין...

לדעתי, ואני ממש לא אובייקטיבי, שלטי החוצות ושאר סוגי הבילבורדז עושים נוף אורבני לעשיר וצבעוני יותר, חי הרבה יותר ושמח המון יותר.
פרסומות טובות מעלות תמיד נקודה למחשבה ומעסיקות את מוחנו ובכך מונעות את התנוונותו.

אז ימים יגידו מה יהיה מעכשיו בסאו פאולו ואיך החוק החדש ישרוד.
אני מהמר על התעלות פרסום הגרילה והתפרצות מסרים פרסומיים הרבה יותר מתוחכמים.
נחיה ונראה.

מה שמזכיר לי:
בשנת 2005 שני אמנים כיסו שלטי פרסום (גם של חנויות ומסעדות) ברחובות וינה שבאוסטריה בנייר עטיפה צהוב, במחאה נגד שטפון הפרסום על הנוף וקראו לזה
.DELETE ART PROJECT
לאחר כשבוע התגלו שפע כתובות גראפיטי ע"ג הניירות הצהובים שאמרו: "אני צריך מידע צרכני!" וקריאות דומות.


דרוש: מרד. בגרילה.

שאולי

אין תגובות: